يك متخصص سئو چه كارهايي براي سايت من انجام ميدهد؟

درباره راه اندازي فروشگاه اينترنتي و سئو براي شما مي‌نويسيم

يك متخصص سئو چه كارهايي براي سايت من انجام ميدهد؟

۵ بازديد

مقدمه

زماني كه شما تصميم مي گيريد تا بخشي از كسب و كار خودتان را وارد فضاي اينترنت كنيد، به يك سايت يا صفحه اي در يكي از شبكه هاي اجتماعي نياز خواهيد داشت. پيشرفت و ديده شدن اين سايت يا صفحه، وابستگي زيادي به سئو دارد. بهينه سازي موتور جستجو، به مجموعه اي از دستورالعمل هايي گفته مي شود كه توسط سئوكار يا متخصص سئو  انجام مي شود. اين دستورالعمل ها در ديده شدن سايت شما توسط موتورهاي جستجو و در نتيجه بالا رفتن آمار بازديد از سايت شما، بسيار تاثيرگذار هستند. اما صرفا دانستن اين دستورات، مشكلي را حل نخواهد كرد و بهتر است براي نتيجه گيري بهتر، از يك  مهندس سئو كمك بگيريد. در اين مقاله در مورد اينكه يك سئوكار چه كارهايي را بر روي سايت شما انجام مي دهد، با شما صحبت خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

 

 

نگاهي كوتاه به مبحث سئو

با وجود تغييرات متوالي الگوريتم هاي موتورهاي جستجو، هنوز هم اين موتورها بدون بهينه سازي يا سئو  قادر به تشخيص كل محتواي يك سايت نخواهند بود. در بهينه سازي موتور جستجو، استفاده از كلمات كليدي به عنوان پايه و اساس مبحث بهينه سازي موتور جستجو و فعاليت هاي ديگري كه در بحث سئو  انجام مي شود، سايت و محتواي آن به موتور جستجو معرفي مي شود و سايت شما در نتايج جستجوهاي مرتبط با محتوايي كه در آن قرار داده ايد، نمايش داده مي شود.

 

سئو

چرا سئو مهم است؟

فرض كنيد وب سايت شما در زمينه فروش تلفن همراه فعاليت دارد. به طور حتم شما تنها وب سايت فعال در اين زمينه نخواهيد بود و بسياري از سايت هاي داخلي و خارجي ديگر در فضاي اينترنت وجود دارد كه خدمات مشابه شما را ارائه مي دهند. اگر نگاهي به سايت هاي مخصوص جستجوي كلمات كليدي بيندازيد، متوجه مي شويد كه به طور مثال كلمه خريد موبايل 10 هزار بار در موتور جستجوي گوگل سرچ مي شود. گوگل پس از اينكه كاربران اين كلمه را جستجو مي كند، دسته اي از سايت هايي كه خدمات فروش تلفن همراه را ارائه مي دهند را به كاربر نمايش مي دهد. طبيعتا سايت شما هم مانند همه سايت هاي فعال در اين حوزه، به كاربر نمايش داده خواهد شد اما اين موضوع كه دقيقا در كدام صفحه نتايج جستجو، اسم سايت شما وجود داشته باشد، بسيار اهميت دارد. بر طبق آمارها، درصد بالايي از كاربران اينترنت، در صفحات اول تا سوم، موضوع مورد نظر خود را پيدا خواهند كرد و يا آن را رها مي كنند. پس اگر مي خواهيد كاربران به محض سرچ كلمه خريد موبايل، به سايت شما سرازير شوند، چاره اي به جز معرفي خود به موتورهاي جستجو نداريد. اين معرفي به صورت كلي همان چيزهايي است كه در بحث سئو انجام مي شود. پس از پياده سازي اصول بهينه سازي موتور جستجو توسط يك متخصص در اين زمينه، گوگل تشخيص مي دهد كه هر زمان كاربر، كلمه خريد موبايل را سرچ كرد، سايت شما در صفحات اول تا سوم و در لينك هاي صدر ليست نمايش داده شود.

 

سئوكار يا متخصص سئو كيست؟

متخصص سئو  فردي است كه با داشتن دانش مربوط به بهينه سازي موتور جستجو، اقدام به پياده سازي دستورالعمل ها سئو براي ديده شدن سايت شما خواهد كرد. اين متخصص بايد علاوه بر داشتن دانش مرتبط با بهينه سازي موتورهاي جستجو، در حوزه برنامه نويسي مربوط به زبان HTML و CSS  نيز تا حدودي تخصص داشته باشد. به طول كلي يك سئوكار بايد توانايي انجام سئو داخلي و خارجي، توانايي استفاده از روش هاي مدرن در اين حوزه براي بالا بردن بازديد سايت، توانايي بررسي تاثيرات استفاده از كلمات كليدي، بهينه سازي موتور جستجو در شبكه هاي اجتماعي و توليد محتواي منحصر به فرد براي افزايش بازديد را داشته باشد.

 

 

يك  متخصص سئو چه كارهايي براي سايت من انجام ميدهد؟

حتما براي شما نيز اين سوال پيش آمده است، به طول كلي فعاليت هاي يك متخصص بهينه سازي موتور جستجو، شامل موارد زير است :

 

بهينه سازي آدرس سايت

شماره تلفن هاي رند و كوتاه مثل 110 يا 115، هميشه در ذهن مخاطب مي مانند. همين موضوع براي آدرس يا URL سايت نيز صدق مي كند. سايت هايي كه آدرس هاي كوتاهتري دارند، از نظر موتورهاي جستجو، خواناتر و به عبارتي جذاب ترند. يك متخصص سئو براي تمامي صفحات سايت، آدرس هاي متمايز از يكديگر را با حفظ خوانايي هم براي موتورهاي جستجو و هم براي كاربر، ايجاد مي كنند. معمولا بهترين آدرس ها، آدرس هايي هستند كه شما بتوانيد از قسمت هاي مختلف آن، محتواي سايت مورد نظر را حدس بزنيد. به مثال زير توجه كنيد.

 

سئو

 

 

زماني كه شما به آدرس اولي برخورد مي كنيد، متوجه مي شويد كه اين آدرس شما را به صفحه مربوط به خريد محصولات ديجيتال در سايت ديجي كالا ارجاع مي دهد. در مقابل با ديدن آدرس دوم، هيچ اطلاعاتي را از اينكه اين آدرس قرار است شما را به كدام سايت هدايت كند، متوجه نخواهيد شد.

 

بهينه سازي عنوان محتوا

همانطور كه رعايت چگالي يا تعداد كلمات كليدي در متن محتوا ضروري است، اين موضوع در مورد عنوان محتوا نيز بايد رعايت شود. در اين مورد، متخصص سئو  بايد عنواني جذاب و حاوي كلمه كليدي اصلي را براي هر محتوا انتخاب كند. اين عنوان كه به تگ H1 معروف است، بايد با فونتي بزرگتر از تمامي نوشته هاي داخل متن انتخاب شود. همچنين بهتر است كه كلمه كليدي اصلي در ابتداي عنوان اصلي محتوا نوشته شود.

 

رعايت ترتيب بين تگ هاي H1  تا H3

همانطور كه در بالا گفتيم، عنوان محتوا به تگ H1 معروف است. ساير عناوين يا تيترهاي اصلي داخل محتوا به تگ هاي H2 و زير عنوان ها نيز با نام تگ H3 شناخته مي شوند. اين تگ ها بايد به ترتيب سايز در متن قرار گيرند. به طور مثال اگر عنوان محتوا با سايز 16 نوشته شود، عناوين يا تيترهاي اصلي بايد با سايز 14 و زير عنوان ها با سايز 12 نوشته شوند. به عبارت ديگر، عنوان محتوا داراي بزرگترين سايز در بين نوشته هاي متن و زير عنوان ها داراي كمترين سايز هستند. رعايت اين مورد، يكي ديگر از وظايف متخصص سئو  است.

 

تحقيق در مورد كلمه كليدي

گفتيم كه پايه و اساس بهينه سازي موتور جستجو مربوط به كلمات كليدي است. يك متخصص بهينه سازي موتور جستجو، وظيفه دارد كه كلمات كليدي به روز و مطابق با جستجوهاي كاربران را شناسايي كرده و محتواي توليد شده در سايت را بر اساس آن تعيين كند. در واقع براي افزايش بازديد در سايت، محتواهاي ارائه شده در سايت چه محتواي متني و چه محتواي تصويري، بايد مطابق با كلمه هاي كليدي پربازديد و پر مخاطب تهيه شوند.

 

سئو

 

چگالي كلمات كليدي

چگالي كلمات كليدي به معناي تعداد كلمات كليدي در يك محتوا است. طبق استانداردهاي موتورهاي جستجو، براي نتيجه بهتر، مي توانيد بين 0.5 تا 3 درصد از كل محتواي متن، به كلمات كليدي اختصاص يابد. به طور مثال براي يك متن 1000 كلمه، شما مي توانيد بين 5 تا 30 بار از كلمه كليدي در محتواي خود استفاده كنيد. يكي ديگر از وظايف متخصص سئو  مربوط به بررسي تعداد اين كلمات در محتواهاي سايت شما خواهد بود.

 

توجه ويژه به انكر تكست

فرض كنيد شما سايتي را در اختيار داريد كه محصولات الكترونيكي را عرضه مي كند. اين سايت از 2 بخش اصلي ” فروشگاه ” و بخش ” مقالات ” تشكيل شده است. نويسنده سايت شما، در بخش مقالات در مورد گوشي سامسونگ S20 مطلب مفصلي را مي نويسد. شما پس از بارگذاري اين مطلب در سايت خود، مي خواهيد كه كاربر با كليك بر روي كلمه گوشي سامسونگ S20 ، به صفحه مربوط به اين محصول در بخش ” فروشگاه ” هدايت شود. در نتيجه لينك مربوط به گوشي سامسونگ S20  در صفحه فروشگاه را كپي كرده و كلمه گوشي سامسونگ S20 را با اين لينك، مرتبط مي سازيد. پس از اينكار، به كلمه گوشي سامسونگ S20 ، يك انكر تكست مي گويند. يك متخصص سئو  بايد كلماتي از محتواي سايت شما را كه از نظر موتورهاي جستجو ارزشمندتر هستند، به نوعي با سايت شما مرتبط كند.

 

توجه ويژه به خلاصه محتوا يا توضيحات متا

توضيحات متا، خلاصه اي از كل محتواي شما است كه هم براي كاربر و هم موتور جستجو، محتواي سايت را به صورت ساده مشخص خواهد كرد. اين توضيحات معمولا بايد بين 150 تا 160 كاراكتر باشد.

 

لينك سازي داخلي

اگر سايت هاي مطرح و معروف را ديده باشيد، حتما بخشي با عنوان سايت هاي مرتبط را پيدا مي كنيد. كاربران با كليك بر روي اين بخش، معمولا وارد دسته اي از سايت هاي معتبر مي شوند كه از لحاظ محتوا، با سايت مبدا مشابه هستند. به عنوان مثال به تصوير زير توجه كنيد.

 

سئو

 

 

پس از اينكه كاربر بر روي عبارت ” پيوندها ” كليك مي كند، وارد صفحه جديدي مي شود كه شامل لينك هاي سازمان ها و دانشگاه هاي معتبر ديگر است. اين لينك سازي به موتور جستجو مي فهماند كه محتواي سايت دانشگاه صنعتي شريف، با محتواي سايت هاي دانشگاهي و سازمان هاي معتبري كه به آنها لينك داده شده مشابه است. نوع ديگري از لينك سازي داخلي نيز مربوط به لينك دادن به محتواهاي داخل سايت خودتان است. در اين مورد مي توانيد لينك دادن سايت دانشگاه صنعتي شريف به بخش امور دانشجويي همين دانشگاه را در نظر بگيريد. اين كار باعث مي شود كه كاربران مراجعه كننده به سايت شما، مدت زمان بيشتري را صرف گشت و گذار در سايت شما كنند.

 

 

لينك سازي خارجي

اين مورد دقيقا برعكس لينك سازي داخلي است. به عبارتي وب سايت هاي ديگر، توسط لينك هايي، كاربر را به سايت شما ارجاع دهند. اين مورد مي تواند در حد توليد محتواهاي مناسب و مفيد و استفاده از آنها توسط سايت هاي ديگر و لينك دهي به عنوان منبع به سايت شما، بي خطر باشد. در مقابل، مي تواند در حد خريد لينك هاي اسپم، خطرناك باشد و سايت شما در خطر بن شدن توسط موتور جستجو قرار دهد.

 

سئو تصاوير

وظيفه ديگري كه متخصص سئو  بايد انجام دهد، مربوط به سئو تصاوير است. تعريف تگ Alt براي تصاوير و بر اساس كلمات كليدي، نقش به سزايي در افزايش بازديد شما بر اساس شناسايي موتورهاي جستجو خواهد داشت. همچنين دقت كنيد كه حجم تصاوير بايد در حد قابل قبولي باشد كه علاوه بر دارا بودن كيفيت مناسب، ترجيحا حجم كمي داشته باشد تا بر روي سرعت لودينگ سايت شما تاثير نگذارد.

 

هماهنگي سايت با مرورگرهاي گوشي هاي موبايل و تبلت

حتما بارها با سايت هايي مواجه شده ايد كه در مرورگرهاي موبايل و تبلت به صورت ناقص نمايش داده مي شوند و قسمتي از ابزارها و قسمت هاي آن كار نخواهد كرد و يا محتواي سايت به صورت مخدوش و غيرقابل خواند نمايش داده مي شود. اين سايت ها براي مرورگرهاي موبايل و تبلت بهينه نشده اند.

 

تبليغات در شبكه هاي اجتماعي

تبليغات در شبكه هاي اجتماعي علاوه بر شناخت بيشتر شما براي كاربران، بازديد سايت شما را نيز بسيار بالاتر ببرد. البته اين كار بايد توسط يك متخصص سئو  كه آشنايي كاملي با ديجيتال ماركتينگ دارد، انجام شود.

سئو

 

آيا مي توانيم خودمان سئو سايت را انجام دهيم؟

بله چرا كه نه؟ البته اين در صورتي است كه شما تسلط كافي به تمامي اصول مربوط به بهينه سازي موتورهاي جستجو و سابقه فعاليت كافي در اين زمينه را داشته باشيد. در غير اينصورت بهتر است اين كار را به يك متخصص سئو  واگذار كنيد. علت اينكه بر تخصص فرد در انجام امور مربوط به بهينه سازي موتور جستجو تكيه داريم، مربوط به ارزش سايت شما است. براي راه اندازي يك سايت، هزينه هاي گوناگون و وقت زيادي در بخش هاي مختلف خرج مي شود و كوچكترين اشتباه مي تواند باعث نابودي همه اين هزينه ها و زحمات شود. خدمات سئو و طراحي سايت توسط كارشناسان سايت يو آي نت، با قيمتي مناسب و كيفيتي باورنكردني براي شما انجام مي شود. كارشناسان يو آي نت، با تكيه بر دانش به روز و تغييرات الگوريتم هاي موتورهاي جستجو، بهترين و مناسب ترين نوع بهينه سازي موتور جستجو براي سايت شما انجام خواهند داد. شما مي توانيد براي دريافت راهنمايي بيشتر در اين مورد، با كارشناسان ما تماس بگيريد.

در پايان اميدواريم از اين مقاله استفاده كافي را برده باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.