با رسيدن به صفحه اول گوگل فروش خود را متحول كنيد

درباره راه اندازي فروشگاه اينترنتي و سئو براي شما مي‌نويسيم

با رسيدن به صفحه اول گوگل فروش خود را متحول كنيد

۸ بازديد

مقدمه

زماني كه شما يك كلمه كليدي را در گوگل جستجو مي كنيد، در كسري از ثانيه نتايج بسيار زيادي براي شما پيدا خواهد شد. اما در صفحه اول گوگل فقط تعداد خاصي از اين نتايج به صورت لينك هاي اول، دوم، سوم و … نمايش داده مي شوند. حتما اين سوال برايتان مطرح شده است كه ترتيب چيدمان اين سايت ها و نمايش يك سايت در صفحه اول و سايت ديگر در صفحات و لينك هاي بعدي بر چه اساس است؟ در اين مقاله در مورد اين موضوع و توصيه هايي براي رسيدن وب سايت شما به صفحه اول گوگل با شما صحبت خواهيم كرد.

 

 

اهميت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

طبق مطالعات صورت گرفته، بالغ بر 36.4 درصد از افراد، بر روي اولين لينك پيشنهادي از سمت گوگل كليك مي كنند. اين مقدار براي لينك هاي قرار گرفته در جايگاه دوم، 12.5 درصد و براي جايگاه سوم برابر 9.5 درصد است. اين مقادير در لينك بيستم به 1.4 درصد خواهد رسيد. به عبارتي، تمايل كاربران به لينك هاي موجود در رده هاي اول تا سوم در صفحه اول گوگل بسيار بيشتر است. بر اساس همين آمار، بالغ بر 90 درصد كاربران، صرفا نتايج نمايش داده شده در صفحه اول را بررسي كرده و به ندرت به صفحات دوم به بعد مراجعه مي كنند. از اين رو قرار گرفتن وب سايت شما در صفحه اول گوگل ، مي تواند باعث افزايش مراجعات به سايت و در نتيجه بالا رفتن قابل توجه ميزان ترافيك ورودي به سايت باشد. در اينصورت و با اين ميزان از بازديد روزانه، ميزان فروش شما به طور صعودي افزايش خواهد ياف. علاوه بر آن، امتياز سايت شما در مقايسه با سايت هاي رقيب، در نظر موتور جستجو به طرز چشمگيري بالا رفته و اعتبار وب سايت شما نيز به تبع آن افزايش مي يابد.

 

صفحه اول گوگل

 

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگيريم؟

اين سوال بسيار كلي است. راهكارهاي زيادي براي رسيدن به صفحه اول گوگل وجود دارد. بعضي از اين راهكارها تخصصي و مستلزم دريافت راهنمايي از يك متخصص سئو است. در مقابل، راهكارهاي نيز وجود دارد كه بسيار ساده و در عين حال كارآمد هستند و مي توانيد خودتان نيز آنها را انجام دهيد. به طول كلي راهكارهاي زير براي رسيدن شما به صفحه اول گوگل مي توانند نقش بسزايي را ايفا كنند :

 

توليد محتواي ارزشمند

از نظر گوگل، محتوايي داراي ارزش است كه بر اساس اصول سئو، بدون غلط املايي، داراي عكس، متناسب با نياز مخاطب، داراي اندازه مناسب ( محتواي بين 700 تا 1500 كلمه به عنوان محتواي مناسب توسط گوگل شناخته مي شود. هر چقدر ميزان اندازه محتوا بيشتر باشد، ارزش آن نيز بيشتر خواهد بود. ) باشد.

 

استفاده از محتواي منحصر به فرد

محتواي كپي نه تنها براي گوگل، بلكه براي تمامي موتورهاي جستجو به عنوان محتواي اسپم يا به درد نخور شناسايي مي شود. در واقع هر محتوايي براي بار اول توسط هر وب سايت منتشر شود، گوگل آن محتوا را به عنوان محتواي اصلي در نظر مي گيرد و كپي محتواي آن وب سايت، هيچ امتيازي را به سايت كپي كننده نخواهد رساند.

 

استفاده از تصوير يا ويدئو در محتوا

بخشي از الگوريتم گوگل مربوط به محتواي رسانه اي است. در صورتي كه شما از محتواي جذاب تصويري و ويدئويي ( هر دو بايد سئو شده باشند. ) در سايت خود استفاده كنيد، كاربر مدت زمان بيشتري را در وب سايت شما خواهد ماند. اين موضوع براي الگوريتم گوگل قابل تشخيص خواهد بود و احتمال قرار گرفتن سايت شما در صفحه اول گوگل را افزايش خواهد داد.

 

رعايت طول كلمات كليدي

در جستجوي كلمات كليدي كوتاه، رقابت بسيار شديدي وجود دارد و شانس اينكه سايت شما با جستجوي اين كلمات توسط كاربر، در صفحه اول گوگل نمايش داده شود بسيار پايين است. به اين منظور بايد از كلمات كليدي طولاني تري استفاده كنيد. در مورد پيدا كردن اين موضوع كه دقيقا كدام كلمه كليدي به مقدار بيشتري توسط كاربران در گوگل جستجو مي شود، بهتر است از يك متخصص سئو كمك بگيريد.

 

صفحه اول گوگل

 

انتخاب دامنه معتبر و نام مناسب در URL

سايت هايي مانند ديجي كالا، آپارات، باميلو، شيپور، ديوار و … از نام هاي جذاب، مناسب و نام هايي كه به راحتي قابل به خاطر سپردن هستند، استفاده كرده اند. اين موضوع براي كسب و كار شما بسيار حائز اهميت خواهد بود. از طرفي انتخاب دامنه از بين دامنه هاي معتبري مانند .com / .ir و يا ساير دامنه هاي داراي اعتبار، تاثير قابل توجهي بر امتياز دهي گوگل به سايت شما و ورود به صفحه اول اين موتور جستجو خواهد داشت.

طراحي فروشگاه اينترنتي و سايت‌هاي شركتي

انتخاب توضيحات متاي مناسب

توضيحات متا يا خلاصه محتوا، متني است كه در زير لينك سايت شما در صفحه جستجوي گوگل نمايش داده مي شود. اين توضيحات براي تك تك صفحات سايت شما بايد به صورت منحصر به فرد و متفاوت از ساير صفحات نوشته شود. در مورد نگارش اين توضيحات نيز، بهتر است از يك متخصص سئو و يا يك كارشناس توليد محتوا كمك بگيريد.

 

زير عنوان ها يا تگ هاي H را جدي بگيريد

استفاده از كلمه كليدي اصلي در تگ H1 يا همان عنوان محتوا و يك يا چند مورد از تگ هاي عناوين و زير عنوان ها شامل تگ هاي H2 تا H6، سهم بسزايي در بهبود سئو سايت شما خواهد داشت.

 

استفاده از بك لينك هاي باكيفيت

بك لينك ها، لينك هايي در سايت هاي ديگر ( ترجيحا مرتبط با سايت شما از نظر محتوا ) هستند كه كاربران با كليك بر روي آنها به سايت شما هدايت خواهند شد. بك لينك ها مي توانند از طريق معرفي رايگان بر اساس كيفيت بالاي شما و دست به دست شدن آن در بين كاربران و يا خريد در قالب پرداخت هزينه به سايتي كه به آن بك لينك داده مي شود، ايجاد شوند. در مورد بك لينك ها، به دليل حساسيت آن و جلوگيري از شناخته شدن به عنوان اسپم، بهتر است از يك متخصص سئو كمك بگيريد.

 

 به روزرساني منظم سايت

يكي از مهمترين موضوعاتي كه مي تواند سايت شما را به صفحه اول گوگل برساند، به روز رساني منظم محتواي سايت است. سايت هايي كه براي مدت طولاني فعاليت ندارند، معمولا توسط گوگل به راحتي از صفحه اول حذف خواهند شد.

 

قطعا موارد ديگري نيز در اين ليست جاي دارند اما براي به كار بردن آنها، دارا بودن تخصص در سئو سايت بسيار ضروري است و بايد حتما توسط يك مهندس سئو انجام شوند.

صفحه اول گوگل

ماندن در صفحه اول گوگل

اگر رسيدن به اولين صفحه در گوگل را به عنوان كاري سخت و زمان بر در نظر مي گيريد، بايد بگوييم كه ماندن در صفحه اول گوگل از رسيدن به آن، سخت تر خواهد بود. صاحب هر كسب و كاري كه هستيد، صدها رقيب براي شما در اينترنت وجود دارد كه در تلاش هستند تا موقعيتي را در صفحات اوليه گوگل تصاحب كنند. در نتيجه بهتر است شما با استفاده از تكنيك هايي مانند به روز رساني مداوم و منظم مطالب، به اشتراك گذاري محتوا در شبكه هاي اجتماعي، لينك سازي و معرفي وب سايت خودتان در سايت هاي مرتبط، اصلاح مطالب و عناوين در صورت نرخ پايين بازديد و مواردي از اين قبيل، ماندن خود در صفحه اول گوگل را تضمين كنيد.

 

هزينه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

بسياري تكنيك هايي كه در رسيدن و ماندگاري شما در صفحه اول گوگل موثر هستند، چه توسط شما و چه توسط يك متخصص سئو انجام شوند، نيازمند هزينه خواهند بود. در واقع شما براي رسيدن به صفحه اول موتور گوگل، بايد هزينه هايي را براي سئو، تبليغات، بك لينك و توليد محتوا در نظر بگيريد و اندازه مشخصي را نمي توان براي آن در نظر گرفت. البته نگران نباشيد زيرا بخش قابل توجهي از اين هزينه ها معمولا با قرارگيري شما در صفحه اول و افزايش بازديدهاي سايت شما، جبران خواهد شد.

با راهكارهاي بازاريابي ديجيتال فروش خود را چند برابر كنيد…

با ما به صفحه اول گوگل برسيد

رسيدن به صفحه اول گوگل، اگرچه ممكن است كار ساده اي به نظر برسد اما در واقع اينطور نيست و فرآيندي زمان بر و بسيار حساس و گاهي پيچيده خواهد بود. از اين رو توصيه مي شود كه اين كار صرفا توسط متخصص سئو انجام شود تا نتيجه گيري بسيار مطلوبي را در پي داشته باشد. كارشناسان سايت يو آي نت، با بهره گيري از به روزترين تكنيك ها و مطابق با الگوريتم گوگل، سايت شما را به صفحه اول گوگل خواهند رساند. براي دريافت راهنمايي در اين زمينه، با كارشناسان يو آي نت تماس حاصل فرماييد.

 

در پايان از نگاه پر مهر شما و زماني كه براي مطالعه اين مقاله اختصاص داديد، كمال تشكر را داريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.